29.03.2010

ARPA ŞEHRİYELİ VE MISIRLI PİLAV


Hepimize mutlu ve güzel bir hafta diliyorum.

Dün akşam güzel bir menü hazırladım ve yanına da pilav yapmak istedim ancak tekdüzen bana göre olmadığı için biraz farklı bir pilav olsun diyerek birazdan tarifini vereceğim Arpa Şehriyeli ve Mısırlı pilavımı yaptım.

Daha fazla söze gerek yok diyor tarifime geçiyorum.

2 Su Bardağı Baldo Prinç
2 Su Bardağı Su
1 Çay Bardağı Mısır
1 Tahta kaşığı yumuşak Margarin
1 Tahta Kaşığı Sıvı Yağ
5-6 sap Dereotu
Bir tutam tuz

Prinçler iyice yıkanır ve tuzlu suda 1 saat bekletilir. Yağlar teflon tencereye alınır, suyu iyice süzülen prinçler ve mısırlar eklenir ve 3-4 dk. hafifçe kavrulur, tuz ve suyu ilave ettikten sonra kaynaması beklenir.
Kaynamaya başladığı anda altı kısılır ve tencerenin ağzı kapanır. Ağzını hiç açmadan yaklaşık 20 dk. pişirilir.

Pilavı servis ederken hafif iri kesilen dereotları ilave edilir.



Afiyet olsun...




Ratings and Recommendations by outbrain

 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyBenhurum ©2009-2010. All rights reserved.

Blogger Templates by Bloganol