29.03.2010

OKULUMUZA TUVALET!!!

Hepimize mutlu ve güzel bir hafta dileyerek, haftanın ilk yayınında sizleri  önemli bir konudan haberdar etmek istiyorum.
Konu başlığı projenin kaynağı ile bağlantılıdır! Ya da buraya TIK TIK

Bu projeye duyarsız kalamayacağımdan ben derhal üzerime düşeni yapıyor, sizlere de buradan duyuruyor, haberdar olmamı sağladığı için ve destek olduğu için güzel yürekli arkadaşım Yeşim'e teşekkürlerimi sunuyorum. 

Proje, Adıyaman'ın Gerger ilçesindeki Karük ilköğretim okulunda görev yapan Ahmet Elmacı öğretmenin öğretmen maaşıyla tuvalet kabini inşa etmeye çalışması ve bitirememesini bir gazetede okuyan Mahmut Şanlıer - Onur Cantimur adlı iki genç tarafından gönüllü olarak başlatılmış.

"Okulumuza Tuvalet" projesi gönüllü gençler tarafından oluşturulduğu ve yürütüldüğü için hiç bir şekilde maddi yardım toplamamaktadır. İhtiyaçların duyurulmasına ve yardımların okullara gönderilmesine çalışmaktadır. Proje, yardıma ihtiyacı olan okullar ile firmalar / vatandaşlar arasında köprü görevi görmeyi amaçlamaktadır. Acil tuvalet ihtiyacı olan okulda öğretmenlik yapan Betül Hanımın mektubu şöyle:

Betül Figen Çelik Öğretmenin Mektubu

Erzurum Karayazı ilçesinin 8 km uzağındaki Karaağıl köyünde Karaağıl İlköğretim Okulunda çalışmakta olan 1-A sınıf öğretmeniyim. Göreve başlayalı henüz 5 ay oldu. Bu ilköğretim okulunda bir çok öğrenci bulunmakta. 1.sınıf öğrencilerim benden tuvalet için izin istediklerinde o tenekeden yapılmış derme çatma kulübeye gidiyorlar su olmayan bu tuvalet bozmasında keskin bi koku olmasına rağmen burayı kullanmak zorundalar. Üstelik biz öğretmenler için de durum böyle.öğrencilerimin ellerinde çok fazla siğil var. Ellerini yıkayacak bir ortam olmadığından da bu virüs hastalığı öğrenciden öğrenciye bulaşıyor. Okuluma tuvalet yapılmasını isterken onlara temiz olma alışkanlığı kazandıracağıma da söz veriyorum. Gereğinin yapılmasını arz ediyorum.

Ne kadar acı!!! Böyle bir zamanda yaşarken, şehirdeki akranlarının ellerinden cep telefonları düşmezken, onların insan gibi girebilecekleri bir tuvaletleri ve ellerini yıkayabilecekleri bir lavaboları bile yok!!! Hepimiz üzerimize düşeni yapalım arkadaşlar, gelin kocaman bir YÜREK olalım.


Ratings and Recommendations by outbrain

 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyBenhurum ©2009-2010. All rights reserved.

Blogger Templates by Bloganol