5.01.2011

Medovic Ballı Pasta (Russian Honey Cake)

Modevic Russian Honey Cake

Yeni yılı yine; yeni umutlar, yeni heyecanlar, yeni beklentiler, yeni güzellikler ve yeni oluşumlar dileklerimizle merhaba dedik. Biz bu yıla çekirdek ailemizle mutlu, huzurlu ve sakin bir şekilde aynı zamanda da hoş lezzetler ile giriş yaptık. Bu akşama özel olan tarifleri sizlerle sırasıyla paylaşacağım ancak bir tanesi varki bu gerçekten çok özel ve benim için çok kıymetli bir tarif. Tarifin aslı çok sevdiğim Cafe Pepela-Şeyma dostuma ait. İlk olarak kendisinde görüp aşık olduğum bu lezzeti "mutlaka deneyeceğim" demiştim ve yeni yıla girerken bizler için özel olacağına inandığım bu pastayı yaptım. Özel diyorum çünkü gerçekten lezzeti ve yapımı çok özel olduğu gibi yaptıktan sonra da özveri ile beklemenizi gerektiren bu sebeple de "sabır ölçen" tabirini kullandığım bir pasta. Bu pastayı başta ben, eşim ve oğlum olmak üzere tadına bakma şansına nail olanlar da dahil son derece beğenerek ve yerken gülümseyerek "ımmmh nefisss" diyerek tükettik. İşte bu sebeplerden sevgili dostuma kocamaan bir "Teşekkür" etmek istiyorum bizleri bu lezzetle tanıştırdığı ve bizleri gülümsettiği için... Ayrıca eşim ve oğlum da kendisine teşekkürlerini iletmemi istedi:) Hepimiz adına bir kez daha teşekkürler dostum, senin de dediğin gibi "Kalbi Selamlarımla"...
Medovic Russian Honey Cake











Malzemeler
3 Yumurta
120 gr yumuşak margarin
1 çay bardağı şeker
3 çorba kaşığı bal
1,5 pk. kabartma tozu
5 su bardağı dolusu un
1 pk. vanilya

Krema için
Takriben 3.5 su bardağı krema
1 su bardağı şeker
Krema Hazırlanışı : Hepsi mikser ile koyulaşana kadar çırpılır. Ancak mutlaka kapaklı çırpma kabı kullanmanızı tavsiye ederim. Aksi halde koyulaşmadan önce etrafa sıçrıyor.

Hazırlanışı
Yumurta ve şekeri çırpalım. Balı derince bir sos tavasında ısıtalım, ısınan bala kabartma tozunu katıp köpürene dek pişirelim(bu oldukça kısa sürüyor). Köpüren karışımı çırpılan yumurta ve şekere ilave edelim. Ayrı bir tavada margarini eritip ılınınca karışıma katalım ve son olarak da vanilyayı ve azar azar unu katıp sertçe bir hamur elde edene dek yoğuralım. Hamurumuzu 6 eşit parçaya ayırıp herbirini merdane ile yemek tabağı büyüklüğünde açalım. (Ölçü olarak ben yaklaşık 24 cm çaplı tencere kapağını kullandım ve herbir hamuru bundan 2 cm daha büyük açtım) Son olarak üzerine çatal ile bir kaç delik açalım ve yağlı kağıt üzerinde 180 dereceye önceden ısıtılmış fırında 4 dakika pişirelim. Herbir kat için aynı işlemi tekrar edelim. Hepsi pişince ölçü olarak kullandığımız tencere kapağı ile kesip aynı boyda olmalarını sağlayalım. Bu sayede 6 adet maxi bisküviler elde etmiş olacağız. Kenarlarından artan bisküvi parçalarını robotta un haline getirelim ki bunları süslemede kullanabilelim. Pişen ve boyları eşitlenen bisküvileri tek tek aralara-üstüne-dışına kısaca heryerini krema ile kaplayalım, bitince kenarlarını bisküvi tozları ile kaplayalım.

Süslemek için
1/2 paket çikolata(ben bitter çikolayı tercih ediyorum)
3 yemek kaşığı krema
Çikolatayı benmari usulü eritelim, krema ile karıştırıp pürüzsüz yoğun ve akıcı bir hal almasını sağlayalım. Sıkma torbası ya da küçük bir poşete koyup pastamızın üzerine gezdirelim. Bende arkadaşım gibi boyuna çizgiler yaptım ve kürdan ile şekillendirdim.
Mödevic Ballı Pasta

Pastamızı afiyetle yemeden önce 1 gün dolapta beklemesi gerekiyor her ne kadar beklemek zor olsada:) (normalde 3 gün bekletilirmiş fakat bu bizim evde imkansız :-D )

Şeymacığım çok haklıymış, pastayı yaptıktan sonra mütemadiyen dolabı açıp küçük bebeğinizi izleme isteği duyuyor; gidiyor, bakıyor ve el sürmeden yutkunarak beklemeye devam ediyorsunuz:)) Fakaat buna gerçekten değiyor. Tadanları da ziyadesiyle memnun ediyor:)
Ayrıca eşime de çok teşekkür ediyorum bu pastayı yaparken  özellikle pişirme aşamasında bana yardım ettiği için. Tabiki oğluma da teşekkür ediyorum onu 24 saat bekleme sabrını gösterdiği için:) 

 Afiyet olsun...

Benhurum'dan tavsiye : Kenarlardan artan bisküvileri robotta un yapmıştık ve pasta kenarlarını kaplamıştık. Buradan yine artan bisküvi tozları olacak ve onları dilerseniz sevgili arkadaşım Şeyma gibi ara katlara eşit olarak dağıtabilir ya da benim gibi mozaik pasta yapımında kullanabilirsiniz. Mozaik pasta tarifi de pek yakında geliyor meraklılarına duyurulur;)

Bu arada dün akşam ansızın öğrendiğimiz sevgili dostum birtaneciğim Derya'mın sevgili eşi ciddi bir rahatsızlık geçirmiş, ancak şükürler olsun bu sabah aldığım iyi haberleri yüreğime su serpti, şükürler olsun. Kendisine acil şifalar, yüce Allah'ımızdan  ise gönderdiğimiz duaları kabul etmesini diliyorum...




Ratings and Recommendations by outbrain

 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyBenhurum ©2009-2010. All rights reserved.

Blogger Templates by Bloganol