30.04.2010

BÖĞÜRTLENLİ, ANTEP FISTIKLI VE KAKAOLU KEK


Merhabalar, bu gün sizlere haftasonu İzmir dönüşümden sonra canımızın çekerek önce hayalini kurup sonra da yaptığım "Böğürtlenli, Antep Fıstıklı ve Kakaolu" kek tarifimi anlatmak istiyorum.

Ben kırmızı meyvelere bayılıyorum, özellikle vişne, çilek, ahuduhu ve böğürtlen ilk sıralarda yer alıyor. Bu sebeple de kek ya da tatlılarımla bu meyveleri kullanmaktan hoşlanıyorum. Sizler ne kadar seviyorsunuz bilemiyorum ancak bu bileşenler ile gerçekten nefis bir kek çıktı ortaya, denemeniz dileğiyle tarifime geçiyorum müsadenizle.

Malzemeler
3 Yumurta
2 Çay bardağı (ajda) toz şeker
7-8 ad. Ceviz
1 Çay bardağı file antep fıstık
1/2 Çay bardağı süt
2 Yemek Kaşığı dolusu yumuşak margarin
2,5 Su bardağı un
1 pk. vanilin
1 pk. kabartma tozu
1 su bardağı böğürtlen

Hazırlanışı
Yumurtalar şeker ile köpürüp kabarana kadar çırpılır 6-7 dk. Daha sonra margarin, süt eklenir. Unun içine vanilin ve kabartma tozu eklendikten sonra elenerek kek karışımına ilave edilir.
Tüm malzemeler 2-3 dakika daha karıştırılır, son olarak az çekilmiş taneli cevizler eklenerek spatul ile hafif karıştırıp bırakılır.
 Yağlanmış kek kalıbının dibine file fıstıklar eşit bir şekilde yayıldıktan sonra üzerine kek karışınının 3/2'si dökülür. Kalan kek karışımına kakao
 ilave edilerek bir spatül yardımı ile karıştırılır ve
keke desen olacak şekilde ilave edilir.
Son olarak da suyu tamamen süzülmüş böğürtlenler nazikçe,
 bastırmadan kekin üzerine bırakılır.
(böğürtlenler kendi ağırlıklarıyla pişerken kekin içine, hatta dibine yakın bölgelere yerleşecektir)
Önceden 175 derecede ısıtılmış fırına kekimizi yerleştirdikten sonra yaklaşık 40- 45 dk. pişirip soğuduğunda servis edebiliriz. Gerçi ben ılık keki daha çok severim fakat tercih sizlerin...


Afiyet olsun.



Ratings and Recommendations by outbrain

 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyBenhurum ©2009-2010. All rights reserved.

Blogger Templates by Bloganol