14.04.2010

Böğürtlenli ve Vişneli Tart


Bu hafta sonu baharı öyle net ve öylesine güzel hissettim ki kışın kaybolan enerjimi depoladım diyebilirim:)
 Ihlamur ağaçlarının kokularının miss gibi tatlı bir esinti eşliğinde etrafa yayılması, kuşların cıvıltıları ve denizin ışıl ışıl mavi bir çarşaf gibi yayılışı kelimenin tam anlamıyla muhteşemdi.
Cumartesiyi sabahtan akşama bu güzelliklerin içinde geçirdikten sonra Pazar günümü de aldığım bu  güzel coşku ve mutluluk ile mutfağımda üretim ile geçirdim:) Pek çok şey yaptım ve çok da keyif aldım:)

 "Şımartan Meyveli Tatlar" etkinliğine ev sahipliği yapan sevgili Denizciğim için de bu Tart'ı yaptım. Böylesi tatlı, sevimli ve canayakın arkadaşımın davetine layık olmak için de tüm sevgimi kattım tartıma:)

Bu tartımın kalıbı sevgili komşu blogger'ım Aylin'imden tarif benden:)
Canım arkadaşım çok teşekkür ederim, çok tatlısın ve iyiki komşumsun;)
  
Biz çok beğendik hatta ben ilk tadına baktığım an müthiş keyifli bir tebessüm belirdi yüzümde:)

Umarım sizde denersiniz ve böyle bir gülümseme belirir yüzünüzde:))

Malzemeler
Tart hamuru için:
1,5 Su Bardağı Un
4 Yemek Kaşığı Pudra Şekeri
100 Yumuşak Margarin
2 yumurta
2 Ç.Kaşığı Kabartma Tozu
1 Pk. Vanilin

 Krema için
500 gr Süt
2 Y.kaşığı Un
1 Y.Kaşığı Buğday Nişastası
1 yumurta
Damla Sakızı

Üzeri için
Böğürtlen
Vişne

Hamurun Hazırlanışı
Un, purda şekeri, kabartma tozu, vanilin güzelce elenerek karıştırılır. Ortası açılan karışıma yağ ve yumurtalar eklenir. Mikser ile önce düşük sonra hızlı devirde 3-4 dk. karıştırılır. Hazırlanan hamur önceden yağlanmış tart kalıbına alınarak spatula yardımı ile şekillendirilir. 170 derece önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirilir.

Krema Hazırlanışı
Krema için tüm malzemeler iyice karıştırılır ve pişirilir. Kıvamı koyulaşıp kaynamaya başladığında 2 dk. daha karıştırarak pişirilir.Soğuturken üzerinin kaymak tutmaması için ara ara karıştırılır.

Tart hamuru pişip soğuduktan sonra üzerine krema dikkatlice yayılır.

Dış kenardan başlanarak bir sıra böğürtlen iki sıra vişne olacak şekilde meyveler kremanın üzerine sıralanır. Son olarak tart jölesi üzerindeki tarife göre hazırlandıktan sonra meyvelerin üzerine dökülür ve donması beklenir. Yaklaşık 1 saat sonra dilimler halinde servis edilir.

Afiyet Olsun.

Ratings and Recommendations by outbrain

 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyBenhurum ©2009-2010. All rights reserved.

Blogger Templates by Bloganol