14.06.2010

Kahveli Browni


Herkeze mutlu ve hayırlı haftalar. Bu gün benim gibi bitter çikolata severler için harika bir browni tarifi vermeden önce bitter çikolatanın faydalarını hatırlatmak istiyorum.
* Saf siyah çikolatada bol miktarda Polifenoller, Magnezyum, Potasyum, Fosfor ve E vitamini bulunur.
* Kanser tedavi ve korumasında kullanılan Flovan içerir ve kansere kalkan etkisi oluşturur.
* Çikolatanın sakinleştirici etkisi sayesinde genel durumu bozuk olan hastalar için faydalıdır.
* Kronik hale gelen yorgunluğa da iyi geldiği bilinen etkileridir.

Tüm bu sebepleri bilipte zaten sevdiğim bitter çikolaya ben aşık olmayayım da kim olsun:))))

Şimdi tüm bu faydalara kapımızı açmak için derhal tarifime geçiyorum.

Malzemeler
150 gr tereyağı
120 gr bitter çikolata
3 yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
3 damla vanilin ekstresi
1 su bardağı un
Yarım su bardağı kakao
2 yemek kaşığı granül kahve

Hazırlanışı
Çikolata ve tereyağını bir kaba alıp içi kaynar su dolu tencerenin üzerine yerleştirin. Tahta kaşıkla karıştırarak tereyağı ve çikolatayı eritin. Karıştırma kabına toz şeker, un, vanilin ve kahveyi ekleyip otasını havuz şeklinde açtıktan sonra erimiş çikolatayı da ekleyip karıştırın. Son olarak yumurtaları tek tek ilave ederek, harç boza kıvamını alana dek karıştırın. Kare şeklindeki kalıbı yağlayıp harcı içine boşaltın. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 30 dakika pişirdikten sonra fırın ısısını 150 dereceye düşürüp 10 dakika daha pişirin. Arzuya göre fırından çıkardığınız browninizin üzerine sıcakken kahve ya da kakao serpebilirsiniz. Bundan sonra oda sıcaklığında 1 saat soğuması için beklemelisiniz. 
 
Ben yuvarlak bir kalıp yardımı ile keserek servis etmeyi uygun gördüm ancak siz mufin kalıpları ile de pişirebilir ve yanında dondurma ile servis edebilirsiniz.
 
Afiyet olsun.

Ratings and Recommendations by outbrain

 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyBenhurum ©2009-2010. All rights reserved.

Blogger Templates by Bloganol