12.08.2010

Calzone


Mutfaktaki üretim sürecini çok seviyorum, sonucun tadına bakıp ımmmh diyebilmek çok hoş hele o lezzeti tadanların yüzlerindeki mutluluk ifadesi ile verdikleri güzel tepkiler yokmu muthiş doğrusu. Pazar günü yine üretesim geldi ve girdim mutfağa. Birden aklıma mayalı hamur ile çalışmak geldi ve bunun için oldukça uygun sıcak bir gün diye düşündüm ve derhal hamuru mayaladım. Oğlum gelip "anne ne yapıyorsun yine " dediğinde "adını bilmiyorum fakat seveceğin bir şey yapıyorum" dedim. Aklımdan geçen pizzanın farklı bir versiyonunu yapmaktı yani iç malzemesi biraz pişirilmeli ve üzeri kapalı olmalıydı . Fakat çok enteresan bir şey oldu ,  pişirdikten sonra fotoğraflama aşamasında desteğe sevgili komşum kardeşim Aylinim geldi,
- aaa Calzone yapmışsın sen,
- ne yapmışım?
- bu Calzone, İtalyanların ünlü bir yemek türüdür.
açıkçası çok şaşırdım ve neden bunu bilmediğimi sorup durdum kendime. Daha sonra biraz araştırdım, tarif elbette aynı değil ve genellikle hazır hamurdan yapılmış ancak görüntü çok benziyor. Ee ne diyeyim bu da benim 'Calzone' um yada 'Kapalı  Pizza'm birde bu tarifle denemek isteyenler için işte tarifim.

Malzemeler 
Hamur için;
4,5 su bardağı Un
1,5 Su bardağı ılık su
1/2 Su bardağı sıvı yağ
Bir tutam tuz

İç Malzeme için;
1 ad. kuru soğan
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 diş sarmısak
1 su bardağı çekirdeği çıkarılmış zeytin
5-6 Sivri biber
8-10 tane kokteyl sosis
1 ad. domates
1 top mazorella peyniri
Karabiber, toz zencefil, kimyon, kekik, isot ve tuz.

Üzeri için;
1 yumurta sarısı
bir tutam haşhaş

Benhurum'dan tavsiye : * Hamurun daha yumuşak bir formda olmasından hoşlananlar hamur yapımında sıvı yağı kullanmamalıdır.

İlk olarak hamuru hazırlamak için yoğurma kabına elediğimiz unun ortasına bir havuz yapalım ve içine ılık su, sıvı yağ, tuz ve mayayı ilave edip yumuşak bir hamur elde edelim. Daha sonra ağzını kapatıp mayalanması için sıcak bir ortamda bekletelim. (Bu sıcak havalarda doğal ortamda 30 dk.da mayalanıyor, normal şartlarda 45 dk. ile 60 dk. arasındadır.)

İç malzemeler için;  öncelikle soğanları jülyen(piyazlık) doğrayalım, ve yağ ile beraber teflon tavada 2-3  dk. orta ateşte soteleyelim ardından yuvarlak kestiğimiz sosisleri ve ince doğradığımız sarmısakları ilave edip 2-3 dk. daha soteleyelim. Daha sonra ince ince doğradığımız biberleri ekleyip 2 dk. daha soteledikten sonra çekirdekleri çıkartılmış, minik küp şeklinde doğranmış domatesleri ilave edelim. Damak zevkinize uygun miktarlardaki baharatları da ekledikten sonra 3-4 dk. daha pişirip ocağımızı kapatalım. 

Mayalanmış olan hamurumuzu 5 eşit parçaya bölelim. Herbir parçayı yaklaşık 15 cm. büyüklüğünde açıp soğuyan iç malzememizi daire şeklindeki hamurumuzun yarım dairesine koyalım, üzerine zeytin ile jülyen kesilmiş mazorella peynirlerini de ilave ettikten sonra hamurun boş kalan kısmını üzerine kapayalım. (Görünümde büyük ve tombul bir poğaçaya benziyor) Son olarak üzerine yumurta sarısı sürüp haşhaşları serpiştirip, 180 dercede önceden ısıtılmış fırınımızda üzeri kızarana kadar pişirip sıcak servis edelim. 

Afiyet olsun.

En az bir pizza kadar lezzetli dolu dolu bir lezzet arayanlar için oldukça uygun bir tarif olduğunu da belirtmek isterim. Sevgilerimle, hayırlı iftarlar dilerim...

Vee..
Aylinim komşum kardeşim, gece gece gelip fotoğraf çekmek için verdiğin emek, uğraşın ve o sıcakta döktüğün herbir damla ter için çok teşekkür ederim, ellerin dert görmesin bir tanem. Ayrıca fotoğraflar karanlık çıktı diye üzülme bak gayet güzel ve net;) Öpüyorum seni hemde kocaman;)

Ratings and Recommendations by outbrain

 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyBenhurum ©2009-2010. All rights reserved.

Blogger Templates by Bloganol