15.08.2010

Sucuk ve Sebzeli Milföy

Sahur vakti hazırladığım bu milföy böreklerini yine bir doğaçlama usulü hazırladım. Ardından vakit kaybetmeden fotoğraflarını çektim ve bloğuma kaydettim ve tarifi sabah girerim deyip çıktım. Ya da en azından öyle yapmak istedim:) Sabah hadi dedim şimdi kaydımı tamamlamalıyım. Bir de ne göreyim yorumlar çoktan gelmiş bile:) Ben kaydetmek yerine yayınlamışım farkında olmadan:)) Çok güldüm kendime, ee sanırım saat hayli geç olunca bu tür yanlışlıklar da olabiliyor:))

Tarifinin tamamlanmasını bekleyemeden sahne alan bu sabırsız böreğimin tarifini hemen açıklayayım bari;)

Malzemeler
4 y. kaşığı Iglo Bahçe Bezelye
1 ad. Parmak sucuk
1 ad. mazorella peyniri
3 ad. körpe sivri biber
2 yemek kaşığı tatlı mısır
8 ad. siyah zeytin
1 ad. yumurta sarısı
Üzeri için haşhaş

Hazırlanışı
Milföy hamurlarımızı buzluktan çıkardıktan sonra birkaç dakika çözülmesi için bekletelim ardından mısır hariç tüm malzemeleri küçük küçük doğrayalım ve hamurlarımızın ortasına tüm malzemeyi eşit miktarda dağıtalım. Hamurlarımızın dört köşesini bir araya getirip parmaklarımızla biraz bastırarak yapışmasını sağlayalım. Görünümü bir bohçayı andıran hamurlarımızın üzerine yumurta sarısı sürüp, haşhaş serpiştirdikten sonra 175 derece önceden ısıtılmış fırınımızda yaklaşık 20 dakika üzeri kızarana kadar pişirelim ve sıcak servis edelim.

Benhurum'dan tavsiye : İç malzemelerini damak zevkinize göre değiştirebilir ve üzerlerine haşhaş yerine susam ya da çörekotu serpiştirebilirsiniz.

Haşhaş' ın faydaları :
* Başta kalp krizi olmak üzere damar tıkanıklığı riskini azaltıyor,
* Bitkisinin yağı çok fazla ve diğer endüstriyel yağlara göre kolesterolü oldukça az,
* Posası reçelle ya da pekmezle karıştırıldığında insana zindelik veriyor,
* Bazı merhemlerin bileşiminde yer alır ve ağrı dindiricidir,
* Harici ağrı dindirici olarak, özellikle diş hekimliğinde kullanılır,
* Tohumlarının yağı ise, tohumları soğukta tazyik edilmesi sûretiyle elde edilen yağdır,
* Soğukta elde edilen yağın bileşiminde asitler az, sıcakta elde edilen yağın ise asitleri fazladır,
* Soğukta elde edilen yağ, bâzı merhemlerin bileşimine girer,
* Sıcakta elde edilen yağ, yemek yağı ve sanayide sabun yapımında kullanılır.

* İçerdiği zehirli maddeler dolayısıyla, doktor kontrolü ve tavsiyesi olmadan kesinlikle kullanılmamalıdır.


Sağlık ve afiyetle...



Ratings and Recommendations by outbrain

 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyBenhurum ©2009-2010. All rights reserved.

Blogger Templates by Bloganol