19.08.2010

Yenileme Projesi 6


Ramazan münasebetiyle bir kaç gündür yemek tariflerimi paylaştım sizlerle, yine yeni ve özel tariflerim var elbette ancak öncesinde uzun zamandır yenilemeyi düşündüğüm ancak beni çok uğraştıracağını bildiğimden bir türlü başlayamadığım balkonumuzdaki Bodrum Kabağı Lambamızın yenileme çalışmasını paylaşmak istiyorum.

Evet nihayet başladım, binbir güçlük ve aksilik eşliğinde tamamlayabildim, şükürler olsun:)) Gerçekten yapımına başladığım andan itibaren çok fazla aksilik yaşadım ve bu bu kabağın başına gelenler pişmiş kabağın başına gelmedi :)))) desem yeridir hani...

Herneyse sonuc olarak herşeye değdi, tüm çabalarım yerini buldu ve amacıma ulaştım. Sizce de öyle değil mi?

Meraklısı için yapım aşamalarından bahsetmek istiyorum.

  * İlk olarak üzerindeki tüm boncuklar itina ile sökülür.
  * Yüzeydeki pürüzlerden arındırmak için ince bir zımpara ile zımparalanır,
  * Tozları bir fırça yardımı ile temizlenir ve parlak yüzey cilası sürülerek kurumaya bırakılır,
  * Kuruduktan sonra su bazlı akrilik boya ile 2 kat boyanır (herbir kat sürüldükten sonra iyice kuruması beklenir.
  * Bunun üzerine yine 3 kat su bazlı yaldız boya ile boyanır,
  * Tamamen kuruduğunda emin olduktan sonra boyama sırasında kapanan delikler mutlaka olacaktır endişe etmeyin,
  * Kabak üzerindeki deliklere uygun boydaki yeni boncuklar takılmadan önce tüm delikler uygun boydaki eğe ile temizlenip, düzeltilir,
  * Yeni bocuklar itina ile bocuk deliklerinin dış yüzeye dönmemesine dikkat edilerek yerleştirilir,
  * Son olarak su bazlı vernik sürüp tamamlanır.

Dilerim benzer çalışmalar yapmak isteyenlere ışık tutar yapım aşamaları :)
Kabağın gece olduğunda bize sunduğu görüntüden bir kesit.



Ratings and Recommendations by outbrain

 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyBenhurum ©2009-2010. All rights reserved.

Blogger Templates by Bloganol