3.11.2010

Ben & Jerry's Nasıl Doğdu?

 
Okul arkadaşı olan Ben Cohen ile Jerry Greenfield, yemek yemeye olan tutkularının ortak noktaları olduğunu okul yıllarında keşfettiler. 1978 yılına geldiklerinde, Ben hiç bir gelecek vaat etmeyen, fazla bir beceri gerektirmeyen ve düşük maaşlı birçok işte çalışıp her seferinde kovulmuş, Jerry ise tıp fakültesine girme deneyiminde ikinci kez başarısız olmuştu. Böylece, ortak tutkularını hayata geçirmeye karar verdiler. Bunun üzerine dondurma yapımıyla ilgili bir kursa başladılar.  Başarıyla bitirdikleri bu kurs kendilerine sadece 5 dolara mal oldu. İlk dondurma dükkânlarını ABD’deki Vermont(Türkiye'deki Erzurum gibi bir şehir) Burlington’daki yıkık dökük bir benzin istasyonunda açtılar. 1979 yılı geldiğinde artık Ben’in VW karavanında litrelerce dondurmayı toptan satar olmuşlardı.
Ben&Jerry’s lezzetinin sırrı ürünlerinde kullanılan saf süt ve kaymak. Tabii bir de içinde taşıdığı devasa parçalar. Ben&Jerry’s dondurmaları içindeki kocaman parçalar dondurma severler için artık efsane haline gelmiş durumda… Bir dondurma içinde görülebilecek en büyük çikolata, meyve ve karamel parçaları kullanılarak lezzet ve keyif katlanıyor. Bu noktada tam 12 çeşit birbirinden leziz dondurma çeşitleri arasında mutluluk şaşkını olmamak mümkün değil doğrusu:) Ayrıca 6 farklı dondurma çeşidini daha dondurma severlere sunacak.

Misyonları; "Yapılabilecek en iyi dondurmayı olabilecek en iyi şekilde yapmak". Bu iki kafadarın başlangıçtan itibaren amacı dünyanın en lezzetli dondurmsını en iyi şekilde yapmak oldu. İşleri yaparken eğlenmeyi de ihmal etmediler. Markanın kurucularından Jerry, 'Eğlenceli değilse neden yapalım ki!' der, Ben ise 'İşletmelerin içinde yaşadığı topluma karşı sorumlulukları vardı' der. Ben&Jerry's işte bu anlayışla içinde yaşadığımız gezegene sorumluluklarını getirmeye çalışıyor.

Ben&Jeryy's aynı zamanda dünyanın ilk 'Adil Ticaret'(Fairtrade) sertifikasıyla üretilen dondurması. Bunu nasıl yaptıklarını öğrenmek isteyenler B&J' nin sitesini ziyaret edebilir.




Ratings and Recommendations by outbrain

 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyBenhurum ©2009-2010. All rights reserved.

Blogger Templates by Bloganol