16.02.2011

Bademli ve Kuru Meyveli Biscolotti


Çay saatinde çayın yanına eşlik etmesi için genelde kurabiye ikram edilir çocukluğumdan beri. Hatta anneciğimin bir kurabiyesi vardı üzerinde toz şeker, içinde portakal kabuğu rendesi ne de çok severdim onları. Bittiği anda "anne hadi yenisini yapalım" derdim:) O da bizim yememizden büyük bir haz alır ve hemen yenisini yapardı sağolsun. Çocukluktan gelen alışkanlık mıdır bilinmez ancak çayın yanında mümkünse her daim kurabiye olsun isterim. Hani çok yiyeceğimden değil fakat bir tanecik olsun isterim hep:) Elbette bu her zaman mümkün olmuyor. Zaman buldukça yapmaya gayret ediyorum ancak evde kurabiye kutuma doldurup saklamak pek mümkün olmuyor çünkü kurabiyeyi benden daha çok seven ve olduğunda bir tane değil gidip gelip yiyen kurabiye canavarları var:) Bu durumdan çok da memnunum zira onların çabucak tüketmeleri çok beğendiklerini ifade ediyor benim için:)) 

Şimdi yine çok beğenilen ve 24 saati doldurmadan tüketilen kurabiyelerimin tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum:)

Malzemeler
2 s.b un
1 s.b'dan 2 parmak az toz şeker
1 ç.b çekilmiş badem
1 ç.b meyve kurusu
1/2 pk kabartma tozu
2 yumurta

Hazırlanışı
İlk olarak bademlerimizi Moulinex Fresh Express'in turuncu başlığı ile öğütelim. Ardından derince bir yoğurma kabına unu eleyip ortasını açalım ve kalan tüm malzemeyi ilave edip güzelce yoğurarak bir hamur haline getirelim. Hamuru dilerseniz 1 cm kalınlığında fırın tepsinize yayabilir ya da dilerseniz benim gibi hamuru rulo haline getirip yağlı kağıda sarıp derin dondurucuda 30 dk. dinlendirdikten sonra 1'er santimlik dilimlere keserek tepsiye dizebilirsiniz. Önceden 160 derecede ısınmış fırında pembeleşene yani 25-35 dk. kadar pişirip
soğuduktan sonra servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun...






Ratings and Recommendations by outbrain

 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyBenhurum ©2009-2010. All rights reserved.

Blogger Templates by Bloganol